Právě testujeme: Subaru Forester 2.0D Lineartronic
Pro rok 2015, připravilo si Subaru několik změn k jednomu ze svých nejoblíbenějších modelů. Starý známý „lesník“ Forester tak dostal do vínku o kousek lépe vypadající dekory interiéru, nový infotainment systém s navigací a hlavně, a to je nejdůležitější, vůbec poprvé kombinaci dieselového motoru a bezestupňové převodovky Lineartronic.
Toto ojedinělé spojení, navíc dále pohánějící všechna čtyři kola, představilo Subaru poprvé v roce 2013 u modelu Outback. Oproti Lineartronicu používaném pro benzínové motory, je ten v Outbacku, potažmo i v novém Foresteru, výrazně zesílen. Aby také ne, když musí přenášet 350 Nm točivého momentu, kterými dieselový motor disponuje.
V praxi funguje toto spojení brilantně. Pro běžné zrychlení v městském provozu, vystačí si ústrojí zpravidla se dvěma tisíci otáčkami. Při akceleraci se tak motor „nastaví“ na určitou hodnotu a převodovka plynule mění poměr, čímž vůz zrychluje. Jakmile ovšem přišlápnete plynový pedál a otáčky přelezou dva tisíce, nemění již převodovka poměr plynule, ale začne „řadit“ předvolené virtuální rychlosti. Přesně takové, které může řidič určovat sám pomocí pádel pod volantem.