Právě testujeme: Seat Leon Cupra 280
Takový opravdu rychlý hot-hatch je věc, se kterou může být velká spousta srandy. S láskou vzpomínám na Megane R.S na podvozku Cup a jeho téměř závodní projev. Nicméně je zde ještě jeden hráč, který dělá právě Meganu velké vrásky. Přichází ze Španělska a jeho název zní Leon Cupra 280. Koní nabízí více, je však celkově lepší?
V první řadě nutno podotknout, že Cupra by byla vlastně vcelku nenápadným vozem, nebýt svítivě oranžových doplňků, lemujících šedavou karoserii. Teprve pohled dovnitř, konkrétně na závodně vyhlížející tuhé sedačky s výrazným bočním vedením napoví, že tohle shledání nebude jen tak.
Usedám do vozu a bez velkých teatrálností probírám k životu dvoulitrový turbomotor o výkonu 280 koní. Jeho projev dovnitř kabiny je na volnoběh tlumený a po městě se Cupra vlastně nijak neodlišuje od běžné produkce mateřského Volkswagenu. Teprve když mám město za zády a sešlápnutím plynu povoluji uzdu, začnou se dít věci. Motor se těsně před třemi tisíci razantně nadechne a s plynulým, přesto však drtivým nástupem turba, vystřeluje Cupru kupředu. Ta letí jako nakopnutá a než se prořadím ke čtvrtému rychlostnímu stupni, je čas jít razantně na dobře dávkovatelné brzdy a tuhým strmým řízením vyslat auto k apexu první zatáčky. Jen s minimálním náklonem, a přitažena elektronickou uzávěrkou diferenciálu do oblouku, letí Cupra tam, kam si zamanu, aby následně, vystřelila ze zatáčky ven. Poslední část představení bohužel tu a tam doprovází také protočení vnitřního odlehčeného kola. Zde se bohužel projevuje, že mechanický samosvor je pořád mechanický samosvor a jeho elektronická náhrada, ač ve většině případu funguje výborně, jeví se být jedinou pihou na kráse Cupry.