Právě testujeme: DS Automobiles DS5
Až se mě někdo zeptá (a že se to stává často) jak si představuju luxus a výjimečnost ve francouzském podání, ukážu jim DS5. Vlajková loď značky, která se časem oddělila z pozice luxusní divize Citroenu na samostatnou automobilku, totiž vypadá vážně úžasně, a to jak při pohledu z venku, tak i při usednutí do netradičně pojatého interiéru.
Pohled zvenčí nicméně vyvolává otázku, kam vlastně DS5 škatulkovat. O klasickém kombíku se hovořit nedá, ovšem ani označení crossover zde není příliš na místě. DS5 je zkrátka svoje a musím uznat, že v tomto případě její svébytný přístup rozhodně funguje. Vůz vypadá honosně, má některé skutečné krásné prvky, a některé naprosto neotřelé. Přední světla vypadají jako krystaly z broušeného skla, ta zadní zase jako seskupení světelných trubic. Zvědavé pohledy okolojdoucích a jedoucích jsou tedy zaručeny ve velké míře.
A nudit se nebudete ani uvnitř. Sedadla potažená překládanou kůží jsou pohodlná a řidič se spolujezdcem si budou připadat jako ve stíhačce. Přední okno je hodně položené a pod ním se nachází hluboká palubní deska. Ochuzeni rozhodně nejste ani o přepínače na stropě. Je jich tu hned několik, stejně jako na širokém středovém tunelu.
A co se ukrývá pod kapotou? V tomto případě dvoulitrový dieselový agregát, pyšnící se solidním výkonem 180 koní. Ten je dále napojen na šestistupňovou automatickou převodovku, se kterou spolupracuje na výbornou, a na pohon předních kol. Pohonné ústrojí funguje nadmíru dobře, celkový dojem však trochu kazí drobně schizofrenní podvozek, který ve městě nepatří mezi nejpohodlnější a mimo město zase nepředvede nijak oslnivé výkony.