Právě testujeme: Renault Megane R.S. 265 Cup

Snimek 002Mezi všemi ostrými předokolkami, které jsou na trhu k mání a neustále se virtuálně honí po severní smyčce Nürburgringu, vystupuje Renault se svým Meganem. RS verze elegantního hatchbacku je již dlouho brána jako nejrychlejší hot-hatch a to je fakt, který se opakovaně potvrzuje i na tratích celého světa.

Megane R.S. 265 je zatraceně rychlý a může za to nejen jeho přeplňovaný dvoulitr o výkonu 265 koní, ale i přiostřený a přitvrzený podvozek Cup, hostící na přední nápravě mechanický samosvor. Auto je tvrdé, reakce od řízení i podvozku jsou vynikající a na pocitu přidávají i nefalšovaná skořepinová sedadla v přední řadě. Právě odtud je totiž nejlepší celou show Meganu sledovat, fixován proti nežádoucím pohybům těla.

Že to Megane myslí i s okruhovým ježděním velice vážně, o tom svědčí funkce R.S. Monitor. Megane umí na displeji infotaiment systému zobrazit přehršel informací, ve kterých s ním soutěží asi jen Nissan GT-R. Kromě základních teplot vody a oleje, vidíme například tlak turba, výkon a točivý moment na kolech, teplotu v sání, tlak na brzdy a další a další hodnoty, které mnoho produkčních aut ani samo neví. Stopky s GPS funkcí, měřič hodnot zrychlení a pět volitelných map plynového pedálu, bere Renault u svého nejostřejšího modelu jako samozřejmost.

You may also like...