Právě testujeme: Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel
Novinka Giulia od italské Alfy Romeo je vozem, na jehož úspěchu či neúspěchu může přímo záviset další osud značky. Jedná se o model, jehož uvedení na trh sice provázelo několik zádrhelů, ale teď je konečně tady a v třídě kompaktních prémiových sedanů se jedná o jeden z nejhezčích vozů, které lze pořídit.
Na designu si dala Alfa Romeo vysloveně záležet a jako celek působí auto až neskutečně elegantně. Někdo sice může tu a tam namítat, že se Giulia v některých ohledech více či méně podobá svojí německé konkurenci, ale to není nic, co by jejím majitelům mělo dělat vrásky. Pokaždé, když se za svou Alfou otočí, na německé sedany si ani nevzpomenou.
Prakticky totéž platí o interiéru. Giulia je uvnitř, zejména v provedení s hnědou kůží, vskutku krásná. Zpracování je až na výjimky velmi dobré, pozice za volantem příkladně sportovní a drobné detaily, jako třeba startovací tlačítko na volantu, působí exoticky a exkluzivně. I tady se ale objevují prvky, které se až nápadně podobají konkurenci.
Pod kapotou se nachází volba rozumu, a sice čtyřválcový turbodiesel o objemu 2.2 litru. Jeho 180 koní a 450 Nm nabízí hodně slušné svezení a spárování s osmistupňovou převodovkou funguje naprosto skvěle, nicméně je tu drobný deficit v podobě hluku. Naftový motor se totiž do interiéru ozývá víc, než by bylo zdrávo a to zejména při stání nebo při prudké akceleraci. Jízdní dynamika je tedy výborná, ale projev naftového motoru mohl být o dost lépe utišen. Celkově se nemohu zbavit dojmu, že benzínový dvoulitr bude o dost lepší volbou.