Právě testujeme: Hyundai i30 SW
Korejský konkurent tuzemské Octavie nám dělá společnost poprvé a stejně jako v ostatních segmentech, i zde Hyundai výrazně dospěl. Elegantní vnější design doplňuje praktický interiér a samozřejmě i rozměrný kufr o velikosti 528 litrů. Ten je doplněn několika schránkami a také promyšlenou nastavitelnou přepážkou.
Pod kapotou hřmí nejsilnější diesel nabídky. Čtyřválcový vznětový 1.6 CRDi o výkonu 128 koní má sice slušné parametry, ale svou náturou je nakloněn spíše poklidné jízdě. Nástup turba před dosažením dvou tisíc je oproti koncernovým konkurentům velmi pozvolný a jakoukoliv výkonovou špičku bychom hledali marně. Spotřeba činí velice příjemných 6.3 litru při svižnější jízdě, zahrnující ve velké míře městský provoz.
Plusem vozu je jeho podvozek. Rozumně nastavené zavěšení po městě z nikoho nevytřese duši, přitom však funguje velmi obstojně i při svižnější jízdě mimo něj, kdy se karoserie naklání jen v rozumných mezích. Za mínus bych naopak směle označil řazení převodovky. Kvůli dlouhému zpřevodování budete řadit často a tuto činnost bohužel nelze označit za příjemnou. Páka se ve své kulise pohybuje sice přesně, zato však vůbec ne hladce. Dorazy jednotlivých rychlostí se často ozývají i nepěknými mechanickými zvuky.