Právě testujeme: Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi

P1130638Největší kombík korejského Hyundaie prošel před nedávnem zaslouženou modernizací. V jejím rámci se nejen omladil vnější vzhled s velkou tlamou chladiče, ale i technika pod kapotou. Zde se totiž objevuje nová sedmistupňová převodovka s dvojicí spojek, spárovaná s naftovou sedmnáctistovkou.

S výkonem 141 koní nenabídne motor 1.7 CRDi takovou dynamiku jako tuzemská či německá konkurence, ale pro běžné, klidnější ježdění, postačí vcelku dobře. Čtyřválcový agregát se řadí mezi ty kultivovanější a od dvou tisíc otáček poskytne příjemně plynulý zátah, trvající do čtyř tisíc za minutu. Převodovka funguje zpravidla bez větších výhrad, ovšem místy by se šiklo, kdyby při přidání více plynu ještě o stupeň podřadila, spíš než aby nechala motor akcelerovat z nízkých otáček.

Stejně jako u prvních modelových ročníků, jede i i40 po faceliftu na nadmíru dobře naladěném podvozku. Zavěšení hraje především na komfortní notu, disponuje dobrým odhlučněním a většina městských nerovností mu v zásadě nedělá problém. Přitom jsou ale přítomny solidní jízdní vlastnosti, takže i40 obstojně funguje i při rychlejších průjezdech zatáčkami, či při pohybu ve vyšším tempu na dálnici.

You may also like...