Právě testujeme: Jeep Cherokee 2.0 MultiJet

P1000829 (1)Blízká kooperace Fiatu a amerického Chrysleru nese své ovoce, a ač se někomu může Jeep Cherokee svým lehce bizarním vzhledem nelíbit, jeho kompatibilnost s evropským zákazníkem je na tom lépe, než kdy byla. Svědčí o tom nejen luxusní výbava, ale i poměrně netradiční pohonné ústrojí.

Pod kapotou vínového Cherokeeho, ukrývá se dvoulitrový dieselový čtyřválec z dílen Fiatu. Můžete sice řvát, že do Jeepu patří minimálně šestiválec Pentastar, který tvoří po boku dieselu druhý motor nabídky, ale instalace 2.0 MultiJet je pro vstup na evropský trh velmi logickým krokem. Motor je napojen na novou automatickou převodovku klasické koncepce, která nově přišla s donedávna ještě nemyslitelnými devíti rychlostními stupni. Obří rozsah převodů je znát a dálničních 130 km/h v naprosté tichosti a s motorem v 1600 otáčkách je příjemná věc, rychlostní skříň se však vyznačuje tím, že má tak trochu svou hlavu. Občas motor zbytečně vytáčí, občas naopak okem hypnotizujete otáčkoměr a v duchu žadoníte spolu s podtočeným motorem o podřazení.

Hodně v americkém stylu se nese interiér. Gaučová sedadla, rozměrná loketka, tlustý věnec vyhřívaného volantu nebo dostatek odkládacích prostor, to vše navíc v nadmíru příjemném zpracování, které neurazí a do určité míry zajistí, aby bylo v interiéru ticho i od podvozku. Potěší i zmíněná výbava, zahrnující zástup jízdních asistentů, obří dotykovou obrazovku systému Uconnect a další displej mezi budíky, zobrazující přehršel informací.

You may also like...