Právě testujeme: Land Rover Discovery Sport
Chcete prémiové SUV, u kterého se počítá i s nějakými těmi terénními vlastnostmi a honosné Range Rovery jsou už „příliš“? Potom by vás mohla zajímat novinka pro letošní rok, kterou představil mateřský Land Rover. Model Discovery Sport testuji ve variantě se silnějším dieselem, pohonem všech kol a šestistupňovým manuálem.
Nutno říci, že změny oproti modelu Freelander, kterému je Discovery Sport pokračovatelem, jsou po stránce designu zásadní. Vůz přibral na elegantních tvarech a nejeden neznalý pozorovatel si jej splete se stylovkou Range Rover Evoque. Uvnitř je přitom oproti němu o hodně větší a o tom svědčí i možnost, objednat sedmimístnou variantu.
Nezávisle na motorizaci, nalezneme pod kapotou nového vozu vždy čtyřválcovou jednotku. V mém případě se jedná o silnější naftový motor o výkonu 140 kW, který v otázce počtu koní přebíjí jen dvoulitrový tubomotor se 177 kW. Diesel se vyznačuje výbornou kultivovaností, ovšem také až přespříliš plochou křivkou točivého momentu, která postrádá výraznější výkonovou špičku. V zásadě mu však nevadí jízda v jakýchkoliv otáčkách a chlápacky snáší i podtáčení, kdy se bez protestování posbírá z otáček okolo jednoho tisíce. Kombinován je se šestistupňovým manuálem, jehož páka chodí přesně a s příjemným odporem. Nemohu se však zbavit dojmu, že jednotlivé rychlosti zapadají trochu gumověji a hodilo by se jejich přesnější vymezení.