Právě testujeme: Opel Mokka 1.6 CDTI

P1120951U mnoha dnešních crossoverů a kompaktních SUV, jimiž je trh přímo nasycen, objevuje se snaha vypadat prémiově, nabubřeně a celkově prostě trochu „nařvaně“. Potom jsou tu ale auta, která nemají nic z toho zapotřebí a orientují se spíše na roztomilý, přátelský vzhled. A přesně takhle se snaží boubelatá Mokka působit na svoje okolí – roztomile a přátelsky.

Karoserie, která vypadá vyšší než širší, je navíc zbarvena do hezké oranžové metalízy. Osmnáctipalcová kola se ve velkých, černým plastem lemovaných podbězích takřka ztrácí, nicméně co se vlastní jízdy týče, o něco lepší variantou by byly ještě o palec menší sedmnáctky, které by umožnily lepší filtrování drobných nerovností zejména po městě. Nedá se říci, že by byla Mokka tvrdým autem, ale na rozbité silnici dá o nerovnostech vědět a to hlavně akusticky.

Pod kapotou se nachází naftový čtyřválec o objemu 1.6 litru, jehož 136 koní se přenáší primárně na přední, v případě potřeby i na zadní nápravu. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou disponující hladkým, přesto však drobně nepřesným řazením. Ačkoliv se nejedná o žádného siláka, zejména v nižších rychlostech umí agregát důstojně zabrat a neztratí se ani jeho pružnost v nízkých otáčkách. Ani v okolí 1300 za minutu, kde konkurenční motory mnohdy dávají silně najevo svou nevoli, nezačne motor po přidání plynu bučet či skákat, ale hladce a plynule se rozjede.

You may also like...