Právě testujeme: Peugeot 308 GTI
308 GTI je v pořadí vlastně již druhým „velmi ostrým“ Peugeotem. Tím prvním bylo kupé RCZ R, jenže to neumělo poskytnout to, co je podstatným prvkem všech hot-hatchů – neumělo být praktické na každý den. Pětidveřová 308 ovšem praktická je a tak stačí přidat pohonné ústrojí z RCZ R, pořádné brzdy a tuhý podvozek a hot-hatch jako víno je na světě.
Když už jsme u toho pohonného ústrojí, pod kapotou se schovává jen velmi malý motor o objemu 1.6 litru, jenže díky přeplňování disponuje bestiálním výkonem 270 koní. Tato síla se přenáší na přední nápravu skrze manuální šestistupňovou převodovku a nechybí ani pořádný mechanický samosvorný diferenciál mezi poháněnými koly.
Výsledný produkt je tedy opravdu hodně zajímavým a hodně rychlým autem. Motor vzhledem ke své velikosti trpí na velkou prodlevu turbodmychadla, ale jen co se čtyřválcová šestnáctistovka pořádně nadechne, vyletí kupředu s neuvěřitelnou vervou. U každého povolení plynu je samozřejmě přítomno i mocné odfouknutí blow-off ventilu, u kterého jsem si však posteskl nad tím, že není slyšet taky přes zavřená okna.
Podvozek je přesně takový, jaký má u každého správného hot-hatche být. Důrazně tvrdý, ovšem ne tak tvrdý, aby se nedal používat denně. Do zatáček se ostrý Peugeot 308 GTI vrhá s chutí, náklony karoserie jsou jen velmi decentní, a jak dojde na výjezdy, postará se samosvor o to, aby obě přední kola obutá do Michelinů Pilot Super Sport měla tu správnou přilnavost. Ne však, že by přímo brutální nástup točivého momentu neuměl protočit po suchém asfaltu i obě lepivé pneumatiky naráz…