Právě testujeme: Renault Megane GT220
Chcete se vozit rychle, ale přitom váš rozpočet, početní stav potomků a víra v nenápadnost vyřazují Megane RS 265 z možných kandidátů? Renault při navrhování modelové řady Megane myslel zjevně na všechny a proto relativně před nedávnem uvedl na trh GT220. Je to ovšem vážně sportovní kombík, nebo je to prostě a jenom „kombík“.
Technika výrazně horuje pro tu první variantu. Pod kapotou relativně nenápadného červeného Megane, kterého lze od zbytku produkce rozeznat jen stěží, hřmí stejný dvoulitr jako v plnotučném RS, ovšem podladěný na výkon 220 koní a točivý moment 340 Nm. Jeho jízdní projev je ale ostrému modelu silně podobný a GT220 tak umí pelášit až překvapivě rychle. Potěší i jadrný zvuk ve vyšších otáčkách, který se mezi RS a „baby-RS“ taktéž přenesl.
Co do podvozku, plavnou jízdu byste hledali jen marně. GT220 je tvrdé, ostře působící a také velmi funkční. Je tu však jeden prvek, který fun-faktor vozu výrazně omezuje a tím je nevypínatelná stabilizace a kontrola trakce. I když by na to podvozek i motor měl, stabilizace vám v jednom kuse sbírá otěže z rukou a z ostré jízdy se nezřídka stává přetahovaná s elektronikou o to, kdo bude řídit.