Právě testujeme: Škoda Octavia RS TDI

Snimek 002Po benzínové variantě, která se do historie zapsala jako nejrychlejší Octavia všech dob, máme tu čest vyzkoušet i naftovou sestru. I zde nám dělá pod kapotou společnost turbem dopovaný dvoulitr, tentokrát však o výkonu jen 135 kW, zato s točivým momentem 380 Nm.

Ať diesel či benzín, spojuje sportovní variantu oblíbené Octavie velmi pěkný interiér se sportovními sedadly a tuhé nastavení podvozku. Právě zavěšení se nenechalo příliš rozhodit přítomností těžšího motoru a stále funguje více než dobře. Pohonná jednotka samotná za tou benzínovou však trochu pokulhává. Zatímco dvoulitr TSI jsme pro rozsah použitelných otáček přímo milovali, TDI je v tomto směru dost limitované. Motor sice velmi slušně zabírá již od dvou tisíc, bohužel mu jeho elán nevydrží dál, než za hranici čtyř tisíc otáček. Stále tu však zůstává faktor velmi dobré spotřeby, která se i při využívání potenciálu drží pod hranicí šesti litrů.

You may also like...