Právě testujeme: Škoda Superb 2.0 TSI
Superb v nejsilnější specifikaci sice přišel o svůj atmosférický šestiválec, ale ač mohou někteří nadšenci brblat nad ztrátou charakterního zvukového projevu, faktem je, že v oblasti dynamiky je nový čtyřválec důstojnou náhradou. Nejsilnější verze motoru 2.0 TSI poskytuje vynikajících 280 koní výkonu a zrychlení, které překvapí nejednoho spolujezdce nebo rivala na světlech.
A není to jen síla, která dělá ze Superbu jeden z nejlepších sedanů střední třídy. Motor spolupracuje s výborně vyladěnou dvouspojkovou převodovkou DSG a celý vůz je podepřen adaptivním podvozkem, nastavitelným ve třech stupních. Zejména v komfortním režimu je Superb skutečně nadstandardně pohodlný, v tom sportovním naopak agilní a rychlý.
Nijak zásadní nevýhodou potom není ani spotřeba motoru. Ano, koně je potřeba nakrmit a spotřeba naftových verzí je pochopitelně někde jinde, ale ani nejsilnější Superb není nijak rozežraný. Prakticky veškeré situace umí zvládat do deseti litrů na sto a jak dojde na delší cestování, padá spotřeba k osmi.