Právě testujeme: Subaru Forester 2.0 XT
Testovací týden ještě neskončil a my jsme se právě vrátili z důkladného testování nejsilnějšího Foresteru na silnici i v terénu. SUV s neobvyklým pohonným ústrojím se nám líbí čím dál tím víc a hlavně převodovka Lineartronic funguje naprosto skvěle. Původně jsme nevěřili jejím schopnostem při sportovnějším svezení na silnici, ale jak se ukázalo, byly tyto obavy liché. Při sportovním režimu S# si lze pod volantem řadit jeden z osmi virtuálních stupňů a i když převodovka nemá dramatičnost spojkových poloautomatů, umí za to spolu s motorem a podvozkem vzít víc než slušně.
Mimo silnice, i v tom tvrdším terénu, pro změnu dobře poslouží stálý pohon všech čtyř kol a režim X mode, který přenastaví chování diferenciálů a zapne asistenta sjíždění z kopce. Omezit stabilizaci, převodovku do manuálu a můžete si užít například na polních cestách kopec srandy.