Právě testujeme: Subaru Levorg

P1120804Budete-li se dívat zpříma, bude vám to co vidíte připadat jako „nějaké divné WRX STI“. Nemá totiž tak brutálně vyhlížející přední nárazník a tam, co se dřív nacházely černé plasty, je elegantní ozdobný chrom. Teprve při pohledu z boku se však začne vše vysvětlovat. Tohle WRX STI má totiž batoh a nese název Levorg, jenž lze rozfázovat na „LEgacy reVOlution touRinG“.

Máme tedy kompaktní kombík s vyzývavě sportovním vzhledem a ani interiér se příliš neliší od WRX STI, které si Levorg bere tak trochu za vzor. Sportovní sedadla příjemně obepnou, silný sportovní volant padne do ruky jako ulitý a koneckonců i pohled na budíky je vyjma odlišného podsvícení totožný.

Pod kapotou a v oblasti pohonného ústrojí je ovšem všechno docela jinak. Levorg nabízí služby přeplňované šestnáctistovky, samozřejmě jak jinak než boxer konstrukce, a samočinné bezestupňové převodovky Lineartronic. Rovných 170 koní výkonu je k normálnímu ježdění zcela dostačující hodnota a zrychlení, které se vešlo o jedinou desetinu pod hranici devíti sekund, značí solidní dynamiku.

A dynamický to Levorg skutečně je. Motor s převodovkou pracuje jedna ruka a vše probíhá sametově hladce. Zrychlení je díky turbu dostupné v libovolných otáčkách a dojde-li na zatáčky, stává se z Levorgu král silnice. Podvozek je sice po městě o malinko tužší, než by bylo potřeba, ovšem agilita, s jakou se vrhá za volantem, ta se u běžných aut často nevidí. Bez houpání karoserie, s ocelovou jistotou a drobným náznakem přetáčivosti, nechá se Subaru vodit přímým a tuhým řízením po okreskách. I přes důstojných 170 koní lze bez mrknutí oka říci, že je v tomto případě podvozek výrazně „rychlejší než motor“. Zkrátka a dobře, takhle vyvážené rodinně-řidičské auto tady dlouho nebylo.

You may also like...