Právě testujeme: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

p1170220Víte jaké auto je vůbec neprodávanějším modelem světa? Je to právě Toyota Corolla, kterou japonská značka vyrábí bez přerušení neuvěřitelných 50 let. A ačkoliv se Corolla dočkala za svou existenci jedenácti generací a nespočtu různých verzí, princip jí zůstal veskrze stejný.

Stejně jako vůbec první Corolla, je i vůbec poslední Corolla kompaktním sedanem. To je ovšem asi tak všechno, co mají vozy společného. Navenek je totiž aktuální model pojatý až nezvykle futuristicky a moderně. Přes celou příď se táhne chromovaný „bumerang“, zakončený párem tenkých světel, který si najde příznivce, ale rozhodně i zarputilé odpůrce.

Navzdory tomu interiér je pojat o mnoho tradičnějším způsobem. Zde se žádná moderna nekoná a vše je poskládáno zcela přehledně, jednoduše a takovým způsobem, aby se v ovládacích prvích orientoval úplně každý. Místa je tu navíc na rozdávání. Zadní sedadla pojmou i vyšší dospěláky, a pokud přežijete fakt, že má kufr drobně menší vstupní otvor, bude vám jeho 452 litrů stačit na drtivou většinu nákladů.

Pod kapotou se potom nachází sice nejsilnější, ale nijak převratně výkonný agregát. Řeč je o atmosférické šestnáctistovce s názvem Valvematic, disponující výkonem 132 koní. Síla se přenáší na přední kola skrze šestistupňový manuál a nutno uznat, že je jeho řazení naprosto špičkové. Motor má potenciál s Corollou i slušně zahýbat, jenže když je třeba svižněji akcelerovat, musí se mu dopřát patřičné otáčky. Na rozdíl od moderních turbomotorů nestačí jen šlápnout na plyn a počkat, až se zvýší plnící tlak. Tady je potřeba podřadit klidně i o dvě rychlosti a vytočit motor nad 4000 otáček, kde teprve začíná pořádně táhnout. První polovina otáčkoměru vystačí jen na velmi klidnou jízdu.

You may also like...