Právě testujeme: Volkswagen Golf GTE
Rychlé Golfy GTI a GTD už všichni dobře známe, ale co takhle třetí přírůstek do rodiny, nesoucí zkratku GTE? Jak už název napovídá, proběhla tu elektrifikace a tak se ve dvouspojkové převodovce zabydlel elektromotor, který dopomáhá klasickému spalovacímu motoru svými 102 koňmi. A pohon auta obstará i sám.
Přesně tak, Golf GTE spadá do kategorie Plug-in hybridů, což znamená, že pod předním znakem naleznete zásuvku na elektrický kabel a můžete zvesela dobíjet baterie o kapacitě 8.7 kWh. Tady ovšem nastává jeden drobný zádrhel, protože na čistě elektrický pohon toho příliš nenajedete. Oficiálně se udává hodnota 50 kilometrů na nabití, ale mně se nepodařilo zvládnout s Golfem víc, než 37 čistě elektrických kilometrů.
Jízda v plně elektrickém módu ovšem není to, kvůli čemu byl Golf GTE postaven. Hlavní fígl celého auta spočívá zejména ve spolupráci elektromotoru a spalovacího motoru při akceleraci. Dohromady dá benzínový turbomotor 1.4 TSI s elektromotorem 204 koní výkonu a skutečně úctyhodný tah.
Zejména v režimu GTE, kdy oba motory kooperují ve jménu co nejlepší dynamiky, letí Golf s opravdu parádním elánem a s obdobným nadšením prolétává i zatáčky. Podvozek je příjemným kompromisem mezi tuhostí a pohodlím a hodně pomůže i systém XDS, který přibržďuje v zatáčkách jednotlivá kola a tím vektoruje točivý moment. Golf potom působí až obdivuhodně hravě, není nedotáčivý a na hybrid umí být neuvěřitelně zábavný.