Právě testujeme: Volkswagen Passat Variant
Krátce po „superdieselu“ v podobě 2.0 BiTDI, který hřměl pod kapotou Passatu se čtyřdveřovou karosérií, dostal se mi do ruky ještě o něco umírněnější, méně honosně vybavený Passat Variant. Dvoulitr má tentokrát jen jedno turbo a nadmíru vysoký výkon 240 koní, vystřídalo střídmější stádo, čítající 150 vraníků.
Kromě slabšího motoru bychom navíc pod kapotou nalezli jen šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Ta sice trochu postrádá bleskové reakce sedmistupňové varianty, přesto je však její řazení rychlé, většinou poměrně logické a celkově je život s DSG příjemný.
K dispozici tentokrát nejsou ani adaptivní tlumiče, je proto třeba spokojit se s klasickými. Zavěšení je tedy poměrně tuhé, což do města nemusí být zrovna příjemné. Opět však platí, že mimo nerovnosti předvede Passat perfektní držení jak přímého směru, tak i stopy v zatáčkách. Odhlučnění je na slušné úrovni, jen tu a tam je třeba smířit se s rázy, přenesenými z prostoru zavazadelníku. Právě zavazadelník však bude pro mnoho lidí jedním z hlavních kritérií výběru a je třeba říci, že jeho možnosti jsou obrovské. Základní objem kufru činí 650 litrů, ovšem při sklopení zadních sedadel se rozroste až na 1780 litrů. Problém potom není ani s přespáním, pro které je k dispozici dostatečně dlouhá ložná plocha.