První statické dojmy: Nový Opel Astra

IMG_5435Ještě než se Astra páté generace představí ve Frankfurtu, měl jsem jako jeden z prvních v ČR příležitost důkladně si osahat a vyfotit očekávanou novinku. Na ježdění jsem si musel nechat zajít chuť, neboť jiné než statické dojmy nebyly v tomto případě možné. I tak jsem si ale od nové Astry odnášel několik zajímavých prvních postřehů.

V první řadě je nutno připomenou, s čím se nová Astra vlastně chystá zaujmout. Doménou čtvrtého nejprodávanějšího kompaktu minulého roku by měla být hlavně nižší hmotnost. Jen na karoserii ušetřila Astra mezigeneračně 77 kilogramů, což je výsledkem většího podílu vysokopevnostní oceli na konstrukci vozu. Ani podvozek nepřišel zkrátka a díky výrazně lehčím materiálům zhubl o 50 kilogramů. Celkově je nová Astra oproti té minulé lehčí o 120 až 200 kilogramů, v závislosti na zvolené motorizaci a výbavě.

IMG_5442Design Astry působí výrazně dospělejší a díky mnohým detailům také o poznání hodnotněji. Svůj nepopiratelný podíl na tom mají nové světlomety s integrovaným LED denním svícením. Opel se navíc může v tomto případě pochlubit zásadním prvenstvím. Nová Astra je totiž prvním kompaktem, který nabídne adaptivní LED Matrix světlomety. Ty kromě vyššího dosvitu disponují funkcí „zakrývání“ protijedoucích vozů v dálkovém režimu.

Interiér působí kvalitněji, lépe zpracovaný a hlavně prostorněji. Je tomu tak i přesto, že Opel zvolil oproti předchozím generacím opačný postup a vůz se namísto zvětšování zmenšil. Na délku je to o poměrně výrazných 49 mm, o 26mm je Astra nižší a o 23 mm má kratší rozvor. Navzdory tomu všemu mají zadní pasažéři o 35 mm více místa pro kolena, za čímž stojí i nová sedadla s méně silnými opěradly.

Pod kapotou bude mít Opel při uvedení čtveřici motorů. Základní přeplňovaný tříválec 1.0 ECOTEC nabídne 105 koní a 170 Nm, spojených s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou. Další v nabídce jsou čtyřválcové jednotky o objemu 1.4 a 1.6 litru, opět přeplňované turbodmychadly a nabízející výkon od 125 do 200 koní. Svět naftových motorů bude zastupovat turbodiesel 1.6 CDTI, který bude k mání ve třech výkonových variantách od 95 do 136 koní. Tento motor zároveň poskytuje i nejnižší papírovou spotřebu, která činí 3.6 litru na sto kilometrů.

Celkově po sobě Astra při prvním statickém „očuchání“ zanechala velmi dobrý dojem. Vůz je mnohem dospělejší, nabízí nové technologie, motorizace a samozřejmě i v dnešní době povinné asistenční systémy řidiče. Velkou neznámou zůstávají v tuto chvíli jízdní vlastnosti, potažmo to, jakým způsobem se na nich podepsalo významné snížení hmotnosti. V rukou zatím nemám ani ceny, nicméně tady lze očekávat oproti předchozí generaci lehounké navýšení.

You may also like...