Právě testujeme: Hyundai Grand Santa Fe
„Tak tady je“ pronesl hodný pán, co mi pár dní zpátky předával testovací Grand Santa Fe. „No, je ho teda vážně kus…“ odvětil jsem konsternovaně, protože takhle velké auto jsem asi ani nečekal. Oproti klasické verzi Santa Fe, je ta Grand o 225 milimetrů delší, čímž se přibližuje na dostřel pětimetrové hranici. O deset centimetrů delší je potom i rozvor.
A proč vlastně všechno to prodlužování? Kvůli dalším dvěma místům navíc. Grand Santa Fe totiž oproti menšímu bráchovi pojme hned sedm lidí. Ti ve třetí řadě sedadel by sice měli být spíše menší, ovšem strádat rozhodně nebudou. Méně vzrostlý dospělý se vejde, dítěti do 150 centimetrů potom bude vysloveně pohodlně. A když zrovna nejsou vztyčena zadní sedadla? Potom je k dispozici poměrně ohromný zavazadelník o objemu 634 litrů, který lze sklopením druhé řady sedadel rozšířit až na 1832 litrů.
Mohutný kolos je poháněn jediným motorem, jenž má v současnosti Hyundai v nabídce. Je jím vznětový čtyřválec o objemu 2.2 litru, jehož 197 koní výkonu prochází skrze šestistupňový automat na všechna čtyři kola. Motor se s převodovkou kamarádí jedna radost a na pohodovou jízdu je toto ústrojí jako dělané. Jediné, co snad lehce kazí dojem, je až zbytečně tvrdé zavěšení. Při rychlejší jízdě sice dodává tuhý podvozek na jistotě, ovšem po městě se nepříjemně projeví všechny druhy nerovností.