Právě testujeme: Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Malá městská Honda Jazz, známá na některých trzích pod názvem Fit, dospěla do nové generace, a i tentokrát sází vše hlavně na co nejlepší využití vnitřního prostoru. Zevnějšek Jazzu bych se tak nebál přirovnat k některým vozům z kategorie mikro MPV, což bohužel tak nějak automaticky znamená, že není příliš hezký. Inu, u některých aut se na vzhled prostě nehraje.
To důležité se totiž ukrývá uvnitř. Interiér vcelku bez problémů pohostí hned čtyři dospěláky a to i ty vzrostlé. Místa na zadních sedadlech je v rámci kategorie vskutku nadstandardně jak v oblasti pro nohy, tak i nad hlavou. To vše navíc doplňuje i slušně velký a hluboký kufr o objemu 354 litrů.
Pod kapotou se ukrývá jen velmi malý motor, který se ovšem na rozdíl od mnohých konkurentů nedočkal přeplňování turbodmychadlem a musí si tak vystačit jen s atmosférickým tlakem. Třináctistovka 1.3 i-VTEC má důstojný výkon 102 koní, dostupný ovšem až v šesti tisících otáčkách. Tomu odpovídá i nepříliš zázračný točivý moment 123 Nm, naservírovaný v plné míře až v pěti tisících. Výsledkem tedy je, že chcete-li z Jazzu dostat nějaké nadstandardní zrychlení, nezbývá než chytit řadicí páku do ruky a podřazovat, podřazovat a ještě jednou podřazovat. Svou show totiž motor rozjíždí až ve vysokých otáčkách a hodně znát je i zatížení. Už jeden spolujezdec, který k vám přisedne, se na dynamice auta zásadním způsobem projeví.