Právě testujeme: Dacia Duster
Rumunské SUV si nikdo nekoupí kvůli značce, kvalitnímu a vybavenému interiéru či vynikajícím pohonným jednotkám. To čím Duster bojuje za peníze svých zákazníků je cena. Těch peněz totiž nechce mnoho a dalo by se říci, že v jeho případě dostanete za nízkou cenu vysokou užitnou hodnotu.
Já jsem dostal možnost vyzkoušet Dustera v druhé nejvyšší výbavě a v nejlepší konfiguraci pohonného ústrojí. Při prvním nasednutí a obhlédnutí interiéru je nutno mít na paměti, že Duster, ač se jedná o druhý nejdražší model ceníku, stojí 424 tisíc korun. O měkčených plastech si tak lze nechat jen zdát. Vše je tvrdé, místy to povrzává, ale na druhou stranu to nepůsobí nijak fórovým dojmem. Zpracování je prostě účelové, naprosto jednoduché a vyjma pár ergonomických nedokonalostí se mu vzhledem k ceně nedá příliš co vytknout.
Ani jízdně Duster nijak nepřekvapí. Jeden a půl litrový diesel má výkon 80 kW a na nějaké velké závodění rozhodně stavěn není. Přesto má však sílu i do terénu, kde mu hodně pomůže pohon všech kol a také kratičká jednička v celkově krátké šestistupňové převodovce, zastávající funkci chybějící redukce. Dost off-roaďácky působí i podvozek. Měkké zavěšení a gumové řízení je do města nadmíru pohodlné, mimo něj se však hodně projeví tendence karoserie vlát v zatáčkách a Dustera na rychlejší jízdu příliš neužije.