Právě testujeme: DS Automobiles DS3 1.2 AT

P1140638Znak Citroenu, který byl dříve na DS3 nedílnou součástí přídě, je nyní zcela pryč. Tohle už je jen a pouze DS, ovšem jsou věci, které se na ní nemění. Pořád se jedná o stylové malé auto s nepřebernými možnostmi personalizace, vybavené elegantním, leč rozkošně nepraktickým interiérem, který uspokojí zejména dva cestující s odpovídající bagáží.

Větší změny než navenek se ale odehrály pod kapotou. Zde už nenalezneme vynikající přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP, jehož výkon se u standardní variant šplhal ke 170 koním. Koncern PSA již tento turbomotor nebyl schopen kvůli zpřísňujícím se emisním limitům udržet a dalším krokem je tedy jeho nahrazení menším tříválcem 1.2 Puretech, který má v přeplňované verzi 110 koní.

U DS3 se tento motor váže výhradně na automatickou šestistupňovou převodovkou, využívající k přenosu síly klasický hydrodynamický měnič. Převodovka není špatná, řadí až na výjimky hladce a docela logicky, ale je to právě nervózní a neklidný tříválec, který její výkon trochu kazí. Zejména v nízkých otáčkách totiž motor rád vibruje a vibracemi jsou doprovázeny i pomalejší rozjezdy či parkování. A to nemluvě o zvuku, který nezřídka zní typicky tříválcově – tedy drnčivě.

Dynamika ovšem není vůbec k zahození, a jakmile pohonné ústrojí trochu pobídnete, vydá ze sebe 110 koní výkonu slušné zrychlení. Jízdě navíc sekunduje schopný, vcelku pohodově naladěný podvozek, filtrující drobnější nerovnosti. Jestli by zasloužil zlepšení, tak snad v oblasti odhlučnění, kde lehce pokulhává zejména zadní náprava.

You may also like...