Právě testujeme: Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC ADAS
Zajímavý a taky trochu kontroverzní Civic ve verzi Tourer, na kterého se někteří nemohou vynadívat a jiní o něm bez skrupulí říkají, že je ošklivý, se v redakční garáži objevil ještě jednou. Tentokrát nám dělá společnost v bílé barvě a v jednom ze svých nejluxusnějších provedení.
Základem je výbava Executive, která oproti předchozí testované Sport, přináší například kožená sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou a dofukovacími bočnicemi. V této cenové hladině poměrně nevídaná věc. Dále máme k dispozici bezklíčový vstup a zapalování, Bi-HID světlomety s automatickým přepínáním mezi dálkovými a tlumenými a další prvky. K tomu všemu Honda přihodila ještě balíček asistenčních prvků ADAS 1, který obsahuje hlídání vyjetí z pruhu, hlídání mrvých úhlů a systém rozpoznávání dopravních značek. Radar umístěný v lesklé mřížce chladiče vás umí v případě potřeby upozornit, že se blížíte k vozidlu před vámi a pokud jste příliš zadumaní nebo jste si dali šlofíka, tak i sám zabrzdí.
A jak to celé jezdí? Pohonné ústrojí se skládá ze čtyřválcového 1.8 i-VTEC disponujícího výkonem 142 koní, napojeného na manuální šestistupňovou převodovku. Sžití se s touto dvojicí je více než příjemné. Motor je velice kultivovaný a průběh jeho výkonu, nepodpořený žádným přeplňováním, je ze staré školy. Ve středním spektru otáček je výkon do města dostačující, ovšem chcete-li předjíždět na dálnici a okreskách, musíte si odřadit (díky přesnému řazení jedna radost) a dát motoru trochu napít.