Právě testujeme: Honda HR-V 1.6 i-DTEC
Život první Hondy HR-V skončil již před dlouhými deseti lety, nicméně tento krabicoidní stroj lehce prazvláštního vzezření, zanechá i dodnes silný dojem kdekoliv, kam přijede. Na crossover, který si šel vždy svou vlastní cestou, navazuje i nová generace, která se objevila teprve nedávno. Kontroverzní vzhled je ten tam, koncepce crossoveru však zůstává i nadále.
HR-V budu zkoušet tento a ještě příští týden a to pokaždé v jiné motorizaci. Jako první se mi do rukou dostala naftová verze 1.6 i-DTEC, disponující pod kapotou relativně novým, zázračně úsporným dieselem o výkonu 120 koní. Jeho 300 Nm točivého momentu je na přední kola přenášeno šestistupňovým manuálem, a i když se nejedná o nijak dramaticky rychlé auto, povozí HR-V příjemně a hlavně za pár korun. Spotřebu lze držet do šesti litrů prakticky kdekoliv.
Dobrým společníkem je i komfortně naladěné odpružení. Zavěšení elegantně vyhlazuje nerovnosti, a aniž by měl podvozek jakékoliv sportovní ambice, plavně se nese po silnici. Vlastně jediná drobná výtka může směřovat snad jen k ne zcela ideálnímu odhlučnění, které větší akustické rázy přenese k uším posádky.