Právě testujeme: Hyundai i20

P1050672Stejně jako má Batman Jokera, má i Škoda Fabia třetí generace svého vyzyvatele v podobě Hyundai i20. Korejský malý vůz, který se v naší zemi prodává z dané kategorie jako druhý nejlepší, dospěl pro letošní rok do své druhé generace. A když říkám dospěl, tak to myslím opravdu vážně. Nová i20 je totiž po všech stránkách až překvapivě seriózním autem segmentu B.

Pod karoserií, jež přišla o pár oblin minulé generace, skrývá se překvapivě prostorný interiér pro pět lidí, který si místem nezadá s mnoha vozy o třídu většími. V řidičově pracovišti nalezneme vše přehledně uspořádané a nikoho rozhodně nepohorší ani výběr použitých materiálů, které jsou překvapivě kvalitní. Drobné rozčarování přináší snad jen opěradla předních sedadel, která jsou pro prostorově výraznější figury dosti úzká, a jejich boční vedení obejme svého pasažéra více, než by mu mohlo být příjemné. Subtilnější jedinci a dámy však nebudou mít nejmenší problém.

Pod kapotou se ukrývá silnější z nabízených atmosférických benzínových čtyřválců. „Čtrnáctka“ o výkonu rovných 100 koní má kultivovaný chod a první polovina otáčkoměru bohatě postačí pro klidný městský provoz. Kdo chce jezdit rychleji, musí motor víc vytočit, nicméně dočká se kromě sympaticky jadrného zvuku i solidního zátahu. Pochvalu musím udělit i šestistupňové manuální převodovce, jejíž řazení má příjemný odpor, minimální vůle a je naprosto přesné.

You may also like...