Právě testujeme: Isuzu D-Max
Je-libo opravdový pick-up ze staré školy, se kterým přebrodíte řeku, vyjedete horu a na kouli odtáhnete souostroví? Potom byste do výběru měli rozhodně zařadit i tohohle pracanta. Isuzu D-Max je na našem trhu možná trochu přehlížen, jenže pravdou je, že toho má zejména v aktuální druhé generaci hodně co nabídnout.
Když říkám pick-up ze staré školy, myslím to se vším všudy. D-Max staví na klasickém rámu a nikoliv na samonosné karoserii. Zadní náprava je tuhá, odpružená listovými pery a vedle voliče pětistupňové automatické převodovky se nachází otočný ovladač, který natvrdo přiřadí přední nápravu bez středového diferenciálu. A kdyby šlo opravdu do tuhého, je tu i terénní redukce.
A ač spadá tohle všechno do škatulky „stará dobrá technika“ pod kapotou je motor, který se naopak pochlubí o hodně modernějším pojetím. Řadový naftový čtyřválec o objemu 2.5 litru je uložen v motorovém prostoru podélně, plní jej přímé vstřikování common rail a přeplňují dvě samostatná turbodmychadla. Výsledkem toho všeho je důstojných 163 koní výkonu a masivních 400 Nm točivého momentu.
To je dost síly jak na silnici, tak i do terénu, kde se D-Max skutečně vyžívá. Se světlou výškou lze zdolat prakticky jakoukoliv překážku, nájezdové úhly jsou obrovské, a pokud se vám postaví do cesty voda, vše je v pořádku až do 60 centimetrů.