Právě testujeme: Jaguar F-Pace S AWD

img_1378Když Jaguar poprvé oznámil, že se chystá na výrobu svého prvního SUV, byl svět automobilových nadšenců vzhůru nohama. Jenže potom se F-Pace ukázal v plné svojí kráse, napětí trochu opadlo a jakmile se objevily první jízdní dojmy, všichni už věděli, že se Jaguaru podařilo vytvořit dosti netypické SUV.

Protože je Jaguar značka pro srdcaře, nebojí se navíc F-Pace dopřát to nejlepší z nejlepšího, konkrétně v podobě třílitrového, benzínem živeného a kompresorem přeplňovaného šestiválce. Motor pod kapotou má krásných 380 koní, u sebe osmistupňový automat a pohon všech kol, preferující zadní nápravu. Zkrátka SUV od Jaguaru ve své nejlepší formě.

Už od prvního nastartování je nad slunce jasné, že se F-Pace snaží nálepce typického SUV vší silou vyhnout. Třílitr horečně vyštěkne a ustálí se na tichém, nízkém volnoběhu. Otočným voličem převodovky řadím D a Jaguar se dává plynule do pohybu. Stačí jen trochu polechtat plyn, aby nejsilnější F-Pace za doprovodu kvílejícího kompresoru bujaře zrychloval. Dynamika je opravdu mocná, stejně jako zvuk, který se line odzadu, od výfukových koncovek. Až jsem si vlastně kolikrát říkal, jestli toho řevu už není na běžné ježdění skoro dost.

Ani podvozek není úplně běžnou záležitostí. Zavěšení působí pevně a nerovnosti spíše kopíruje, než aby se přes ně ladně přenášelo. Tenhle Jaguar chce zkrátka z města pryč, chce jezdit rychle a úplně nejlépe mu dělá bleskové cestování po hladkých silnicích, na kterých předvede dostatek síly i komfortu.

You may also like...