Právě testujeme: KIA Sportage 2.0 CRDi
Když KIA představila zbrusu novou generaci modelu Sportage, nebyl jsem nijak oslněn. Zvláštní ufoní vzhled přídě byl sice bezesporu naprostou novinkou, ale nijak valně kladný dojem na mě neudělal. Jenže potom jsem do Sportage konečně usedl, rozkoukal se, absolvoval první kilometry, a dojmy se mění.
Na rozdíl od předchozí generace, působí nová Sportage o poznání mohutnějším a důstojnějším dojmem. Pokud navíc objednáte správnou kombinaci interiéru, kterou hnědá kůže s černými prvky stoprocentně je, budete se uvnitř cítit jako v o mnoho dražším autě. Zpracování i materiály jsou na velmi slušné úrovni a vlastně jen těžko hledám něco, co by mě uvnitř vozu rozčilovalo.
A honosnému a komfortnímu pojetí vozu, odpovídá i pohonné ústrojí. Zde se nachází dvoulitrový naftový agregát s důstojným výkonem, jenž přenáší svou sílu na všechna čtyři kola přes šestistupňovou automatickou převodovku. Toto ústrojí je tak trochu ze staré školy. Jedná se o skříň s hydrodynamickým měničem, která se dokonale hladce rozjíždí, dokonale hladce řadí, ovšem cokoliv než klidná jízda je jí citelně proti srsti.
Podvozek naopak zvládá velmi obstojně všechny disciplíny. Vcelku tuhé zavěšení dobře filtruje drobné nerovnosti, ale zároveň nabízí výbornou oporu při rychlejší jízdě nebo v zatáčkách, kde se vůz nenaklání a poslušně drží stopu. A když už to vypadá, že se dostaví vrozená nedotáčivost, přijde ke slovu čtyřkolka a zadní náprava vtlačí vůz zpátky do oblouku.