Právě testujeme: Mercedes-Benz A 180 d

P1110972Mnoho lidí sice namítá, že by Mercedes neměl vyrábět „Golfa“, zejména když ho potom celého zahalí do dosti křiklavé zelené barvy. Jenže já říkám, že když to celé bude fungovat a dávat smysl, není ani nejmenší důvod, proč se do takové věci nepustit. A zrovna třída A po letošním faceliftu, vybavená úsporným dieselem, smysl rozhodně dává.

Jen aby bylo jasno, onen facelift není nijak zásadní a změny se odehrály zejména v detailech. Na první pohled se letošní ročník odlišuje jinou mříží chladiče, která po vzoru větších modelů přešla na nový design, tvořený vystupujícím výčnělky. Dominantou zde však pochopitelně zůstává velká chromovaná hvězda se stříbrnými liniemi, směřujícími do stran. Velkým tahákem je na testovaném kusu nepopiratelně barva. Jasná zelená je dle mého naprosto super, a navíc se jedná o vítanou změnu oproti všem stříbrným, černým a bílým autům.

Pod kapotou přede jedna ze základních pohonných jednotek, a sice ta, nesoucí označení 180 d. Vznětový čtyřválec má obsah jeden a půl litru a hledání jeho původu vás zavede z Německa do Francie, konkrétně do stájí Renaultu. Je mi sice zcela jasné, že se pravověrní „mercedesáci“ chytli za hlavu i teď, nicméně podotýkám, že se rozhodně není čeho bát. Pod kapotou Áčka se jednotka projevuje příjemnou kultivovaností a hlavně naprosto vynikající spotřebou, kterou lze prakticky všude udržovat v okolí pěti litrů. V kombinaci s výborným podvozkem se tak jedná sice o poklidné, ale nadmíru příjemné svezení.

You may also like...