Právě testujeme: Nissan Navara NP300

P1150347Nissan Navara je pick-up ze staré školy jako vyšitý. Rámová konstrukce, tuhá zadní náprava, mraky místa na otevřené korbě a jednoduchý, robustní interiér, který snese i bandu zablácených dělníků, spěchajících z rachoty. Nová generace NP300 má ale v rukávu změny, díky kterým se stává komfortnější.

Jednoznačně největší novinka se u nové generace skrývá v uložení zadní nápravy. Nebojte se nic, tuhá náprava, kterou můžete obtěžkat tunou nákladu, a která disponuje uzamykatelným diferenciálem, nikam nezmizela. Jen je u všech verzí se čtyřdveřovou kabinou nově uložena víceprvkově a nikoliv jen na listových perech a panhardské tyči. Nové řešení disponuje vinutými pružinami a rameny, které spolu s panhardkou a stabilizátory drží nápravu na místě. Výsledkem je výrazně klidnější chování, než jaké poskytuje tradiční řešení s listovými pery. Samozřejmě, že nenaložený pick-up nezačal jako zázrakem jezdit s klidem luxusního osobáku, ale jízda je mnohem kultivovanější a náprava netancuje do stran, jak to mají jiné pick-upy ve zvyku.

Nový je také motor pod kapotou. Silnější verze už není zastoupena šestiválcem o objemu tří litrů, ale stejným čtyřválcem o objemu 2.3 litru, který se nachází i ve slabší verzi. Rozdíl mezi nimi však spočívá v počtu turbodmychadel. Zatímco varianta o výkonu 160 koní má jen jedno, varianta se 190 koňmi dostala hned dvě. Druhé turbo dodalo motoru výrazně plošší křivku točivého momentu, takže motor táhne lineárně od 1500 do nějakých 4000 otáček. A to je pro táhnutí těžkých břemen a jízdu v terénu mnohem příhodnější.

You may also like...