Právě testujeme: Opel Astra 1.4 Turbo
O nové Astře už toho bylo napsáno mnoho. Oproti minulé generaci, může se ta aktuální pochlubit hlavně tím, že rapidně zhubla. Díky nové a promyšlenější konstrukci, blíží se úbytek hmotnosti podle provedení hranici dvou set kilogramů, což je znát i na jízdě samotné. V kombinaci s motorem o výkonu 150 koní, je Astra i řidičsky zajímavá.
Motor v Astře je díky svojí nevalné velikosti, ale přesto vysokému výkonu, vlastně docela zajímavé nátury. V nižších otáčkách od něj příliš točivého momentu nečekejte, ovšem sotva se dostanete za hranici tří tisíc, přichází svižná, ale progresivní akcelerace, pokračující skrz druhou polovinu otáčkoměru. V tomto režimu se nechá čtrnáctistovka vytočit až k šesti tisícům, kde přichází ta horší část turboefektu a sice vadnutí. Za hranici šesti tisíc otáček už motor nemá příliš smysl točit.
Vcelku zábavnému pohonnému ústrojí, které lehce kazí snad jen nepříliš přesná manuální převodovka, sekunduje i výborně naladěný podvozek. Drobné nerovnosti filtruje Astra s přirozenou grácií, s těmi většími se trochu pere, ale odměnou za lehké nepohodlí ve městě je, že zatáčí s nebývalou agilitou. Za řízením, které je v režimu Sport příjemně tuhé, vrhá se Astra dravě a nedotáčivosti se není třeba bát, stejně jako náklonů karoserie, které jsou minimální.