Právě testujeme: Peugeot 301 1.6 6AT
K představě lidového rodinného auta za nízkou cenu, pasoval v naší zemi vždy obrázek hatchbacku, vybaveného manuální převodovkou. Jenže co když tuto premisu trochu přehodnotíme a dosadíme spíše kompaktní sedan, vybavený měničovým automatem. Světe div se, funguje to velmi dobře.
Peugeot 301 je celkově velmi komfortně naladěným autem. Jeho podvozek sice není dokonale odhlučněn, ale je měkký a solidně filtruje nerovnosti i za cenu toho, že nechá karoserii v zatáčkách trochu zhoupnout. Motor je klasická benzínová šestnáctistovka s atmosférickým plněním, která sice v nižších otáčkách příliš netáhne, ale je kultivovaná a když se vytočí, stačí i na nějaké to předjetí. A do celé této rovnice zapadá klasický automat s hydrodynamickým měničem naprosto skvěle. Vůz se plynule rozjíždí, jemně řadí a prostě působí kultivovaným a mírným dojmem.
A potom je tu nadmíru obstojná praktičnost. Je až s podivem, kolik je uvnitř 301 místa na zadních sedadlech. Tři dospěláci vedle sebe by možná lehce trpěli na nedostatečnou šířku interiéru, ale při svých 184 centimetrech si za nastavené sedadlo řidiče sednu s velkou rezervou a naprostý dostatek místa mám i nad hlavou. Snad jen ty materiály by mohly působit o kousek lépe, ale tady se samozřejmě dostáváme k tomu, že 301 je především levné auto.