Právě testujeme: Peugeot 308 GT 1.6 THP
Veleúspěšná rodina 308 dostala další přírůstek. Je jím přiostřený lvíček s označením GT, skrývající pod kapotou oblíbenou „šestnáctku“ THP. Zatímco standardní verze dolovaly ze stejné motorizace maximálně 156 koní výkonu, GT jde o hodně dál a přináší slušných 205 koní, podpořených ještě točivým momentem 285 Nm.
Chování motoru nelze vytknout asi vůbec nic. Lenost v nižších otáčkách je vlivem malého objemu pochopitelná, ale sotva turbodmychadlo zvýší plnící tlak, 308 vyráží s velmi slušnou vervou kupředu. Do čtyř tisíc jede motor velmi slušně, od čtyř tisíc výš potom přímo skvěle. V rozletu čtyřválec nezabrzdí ani začínající červené pole otáčkoměru a roztáčet se radostně nechá až k omezovači, ležícímu v šesti a půl tisících.
Doménou GT varianty je tlačítko Sport, umístěné na středovém tunelu za řadicí pákou. Jeho stisknutím se přiostří odezva na plyn, řízení přituhne, budíky zčervenají a reproduktory začnou do interiéru vpouštět uměle vytvořené dunění sání. Právě falešný zvuk je sice diskutabilním prvkem, nicméně pravdou je, že atmosféru povzbudit umí, takže vlastně proč ne.
I přes všechny tyto sportovní rysy, zachovává si však 308 GT svou poměrně klidnou náturu pohodlného vozu nižší střední třídy. Ve výsledku se tak dočkáte vedle příjemně sportovního projevu i každodenní použitelnosti a praktičnosti. Podvozek nijak významně nepřitvrdil a místo odhodlaného vrhání tak nabízí hlavně pohodlnou a tichou jízdu, při které důstojně žehlí nástrahy rozbitých silnic.