Právě testujeme: Seat Leon 1.4 TGI
Jistě se mnou budete souhlasit, že Seat Leon je v rámci segmentů C jedním z těch aut, která se co do vzhledu vysloveně povedla. Jeho ostře řezané křivky nepostrádají španělský temperament a je o to lepší zprávou, že Leon kromě toho, že velmi dobře vypadá, taky výborně jezdí. Momentálně ho zkouším ve variantě s CNG pohonem a jsem po všech stránkách mile překvapen.
Ona trojice písmen TGI v názvu rozhodně není překlep, a uprostřed nemělo být „S“ jak je tomu běžné. Právě TGI totiž značí variantu, která snoubí benzínový turbomotor s úsporným pohonem na zemní plyn. K dispozici jsou tedy dvě nádrže, klasická benzínová s konvenčním objemem padesáti litrů a plynová, která pojme 15 kilogramů stlačeného zemního plynu. Při plném natankování zdolá Leon až 1000 kilometrů na zátah, což je na benzínový turbomotor velmi slušná hodnota.
Jízdně se jedná o pozoruhodně příjemný vůz. Motor disponuje špičkovou kultivovaností a plynulým zátahem, který trvá od dvou tisíc až do červeného pole. Výkon 110 koní sice neznačí žádného trhače asfaltu, přesto se však Leon neloudá, a když se přitlačí na pilu, umí bez zaváhání i svižnější jízdu. Podvozek žehlí nerovnosti neochvějně, přesto však nepůsobí na silnici nijak měkce či rozbředle. Na tom mají svůj podíl i relativně malá, jen šestnáctipalcová kola s vyšším profilem pneumatik.