Právě testujeme: Volkswagen Touran 1.6 TDI
Po silnější benzínové motorizaci 1.4 TSI, která v Touranu oplývá výkonem 150 koňských sil, dostal se mi do ruky ještě naftový základ v podobě 1.6 TDI. Jeho 110 koní a tabulkové zrychlení z nuly na sto za 11.9 sekundy neslibují nijak dramatické jízdní výkony, ale o ty tu koneckonců nejde.
Relativně tichý naftový čtyřválec je spárován s tradičně výbornou a přesnou šestistupňovou manuální převodovkou. Kdo by čekal „ekologicky“ dlouhé rychlosti, ten se v tomto případě nedočká. Na dnešní poměry jsou rychlosti převodovky poměrně krátké, přesto však naprosto výborně poskládané a odpovídající potřebám motoru. Agregát totiž rozhodně nemá síly na rozdávání, ale je to právě převodovka a dobře navolené rychlosti, které způsobují, že nedostatek výkonu pociťujete jen při potřebě opravdu razantního zrychlení. Samozřejmě, že na rychlé dálniční přelety a bleskové předjíždění tato verze není, ale městský provoz a celkově klidnější jízdu zvládá bez problému.
Podvozek nového Touranu je nastaven pro někoho možná i drobně tvrději, ale tento pocit se dostaví pouze tehdy, budete-li vůz využívat výhradně k městskému ježdění. Mimo město se totiž drobně tužší zavěšení změní na mimořádně jisté, díky kterému Touran zvládá dálnici, ale i statečně projíždí rychlejšími zatáčkami jen s rozumnými náklony karoserie.