První dojmy: Peugeot Traveller

img_6471Peugeot představil na tuzemském trhu svůj nejnovější příspěvek do segmentu takzvaných „osobních dodávek“. Abychom byli zcela konkrétní, jedná se o vůz, který je sice hranatou krabicí nabízející maximální účelnost a využití vnitřního prostoru, ale zároveň nepostrádá pěkné designové prvky a hlavně špičkový komfort pro cestující.

A cestujících může být opravdu celá banda. Podle potřeby lze Travellera pořídit v různých variantách, které uvezou od pěti do devíti osob. Zároveň lze vybírat ze třech délek, kdy unikátem v dané kategorii je nejmenší verze Compact s celkovou délkou 460 centimetrů. Délka střední verze Standard činí 495 centimetrů a k mání je i nejdelší Long, nabízející prodloužený zadní převis a délku 530 centimetrů. Zajímavostí je, že i do nejkratšího Compactu lze posadit všech devět pasažérů a to bez toho, aby kterýkoliv z nich jakkoliv strádal.

img_6458Zaměření vnitřního prostoru na variabilitu je bez diskuzí. Prostřední a zadní řada sedadel může být tvořena buď klasickými, dělenými lavicemi pro tři osoby, nebo u vyšších výbav i otočnými samostatnými sedadly s dvojicí loketních opěrek. Ti, jedinci, co chtějí z Travelleru udělat pojízdnou kancelář, ocení možnost posuvného konferenčního stolku. Hezkým provzdušňujícím detailem je také panoramatická střecha s dvojicí velkých skleněných panelů. Mezi nimi se stále ještě vešel multifunkční tunel, obsahující bodová světla a výdechy klimatizace. Naopak s vyndanými sedadly a při maximálním využití zavazadelníku, umí Traveller odvézt až 4900 litrů nákladu. Možnosti konfigurace se odvíjí od toho, zda zákazník zvolí Traveller pro rodiny (úrovně Active a Allure) nebo pro profesionály (úrovně Business a Business VIP).

img_6483Tím se pomalu dostávám k výbavě, která je nadmíru bohatá a najdeme zde i prvky, které libovolná konkurence zkrátka nenabídne. Vedle jaksi samozřejmých prvků typu kožené potahy, navigace nebo parkovací kamera, zahrnuje nabídka Travelleru třeba nezávislé topení, průhledový štítek s head-up displejem nebo masážní funkci předních sedadel. Zajímavostí jsou elektricky ovládané boční posuvné dveře, které lze otevírat pouhým pohybem nohy pod zadním nárazníkem a stejným způsobem je i zavřít. Z bezpečnostních prvků je potom k dispozici celý zástup aktivních asistentů, kde nechybí automatické nouzové brždění, adaptivní tempomat nebo udržování v jízdním pruhu.

Pod kapotou je možno volit jednu ze tří vznětových motorizací. Jako základ zde působí šestnáctistovka 1.6 BlueHDI o výkonu 115 koní, střední volbou je dvoulitr 2.0 BlueHDI o výkonu 150 koní a vrcholnou motorizaci zastupuje taktéž dvoulitr, ale o síle 180 koní a propojený se šestistupňovým automatem. Všechny motory jsou obdařeny diskutabilní funkcí Stop-Start a také systémem vstřikování močoviny do katalyzátoru.

img_6466Standardně je Traveller dodáván samozřejmě s pohonem předních kol, ale existuje varianta, jak udělat z obyčejné osobní dodávky, osobní dodávku do terénu. Zde přichází ke slovu společnost Dangel, se kterou Peugeot dlouhodobě spolupracuje a která nabízí právě přestavby a terénní úpravy. Za něco přes 200 tisíc korun navrch tak můžete z Travelleru se střední motorizací udělat plnohodnotnou čtyřkolku se vším potřebným a se světlou výškou navýšenou o 20 mm. Dále lze připlatit ještě za uzávěrku zadního diferenciálu, zakrytování náchylných komponent podvozku, nebo za dodatečné zvýšení světlé výšky o dalších 40 mm. Aby byla tato úprava možná, využívá Traveller na rozdíl od dalších modelů na platformě EMP2, nezávislé zavěšení zadních kol. To umožňuje právě montáž zadního náhonu, ale třeba i budoucí implementaci hybridního pohonného ústrojí s elektromotorem mezi zadními koly.

Ke krátké první testovací jízdě jsem zvolil Travellera s nejsilnějším motorem a také s automatickou převodovkou. Výhoda klasického automatu s hydrodynamickým měničem samozřejmě spočívá v sametově hladkých rozjezdech a příjemně hladké a plynulé je i chování za jízdy. Dvoulitrový agregát táhne s dostatečnou silou již od velmi nízkých otáček a lineárně pokračuje skrz celé spektrum až ke čtyřem tisícům.

img_6461Podvozek je naladěný na míru tomu, že musí poskytovat svým pasažérům vysokou úroveň komfortu. Městské nerovnosti tak zavěšení filtruje více než důstojně a potěší i solidní odhlučnění, kdy se skrz otevřený vnitřní prostor nepřenášejí nijak výrazné rány. Zejména akustika sofistikované zadní nápravy je na výbornou.

Zůstává už jen poslední velká otázka, kterou je cena. Vůbec nejlevnějšího Travellera lze pořídit za 768 tisíc korun s DPH a to v provedení Business, tedy hlavně pro profesionální využití, s nejslabším motorem o výkonu 115 koní a v délce Compact. Jen o málo dražší je rodinná verze Active se stejnou konfigurací. Kdo zatouží po luxusu vyšších výbav a po nejsilnější motorizaci, ten vytáhne z kapsy i za nejkratšího Travellera lehce přes milion korun.

You may also like...

2 Responses

  1. skulllcz napsal:

    Nema „udrzovani v jizdnim pruhu“, ale pouze upozorneni na vyboceni z pruhu.

    • Dominik Valášek napsal:

      Zdravím, je pravda, že jsem užil drobně neodborný termín, neboť když se řekne „udržování v jízdním pruhu“ mělo by se opravdu jednat o aktivní řízení. Problém je nicméně v tom, že samy automobilky často používají podobné termíny, zavádějící aktivním řízením, právě i pro pouhé upozornění.