První dojmy: Volkswagen Caddy a T6

IMG_5397Volkswagen užitkové vozy, tedy samostatná značka, vytvářející jedny z nejracionálnějších vozů celé produktové řady Volkswagen, přichází na trh s novými generacemi svých nejoblíbenějších modelů. Řeč je pochopitelně o Volkswagenu Caddy a o řadě „T“, která se na trh dostává pod dobře zažitými názvy jako Transporter, Caravelle a Multivan.

O obou modelech by se dalo souhrnně říci, že prošly evolucí svých stávajících designů. Jak samotný management Volkswagenu prohlásil, velké změny by byly neopodstatněné a vlastně i zbytečné. Jak Caddy tak Transporter se tedy ztotožnily se současným designovým jazykem značky, což potvrzují hlavně nové světlomety, navazující na výrazné mříže chladiče.

20150407VR002Jeden zásadní prvek ovšem přibyl, či se spíše „znovuobjevil“. Řeč je o dvoubarevném provedení modelu „T“, které lze dostat v rámci zaváděcí edice Generation Six. Ze všech dostupných vyčuhuje především červenobílé zbarvení a nutno uznat, že vypadá naprosto skvěle, nemluvě o poklicích kol, kombinující bílou barvu a chrom. Ač se v současnosti jedná o prvek, který je možno získat pouze v rámci série Generation Six, nelze než doufat, že jej Volkswagen nabídne i do budoucna.

Co oba modely mezigeneračně spojuje, je zástup asistenčních a aktivně-bezpečnostních systémů, které se s velkou rychlostí přesouvají z nejvyšších automobilových segmentů mezi ty nižší. Jak u Caddyho tak u nového Téčka, můžeme ve výbavě nalézt varování před čelním střetem Front Assist, multikolizní brzdu, adaptivní tempomat nebo třeba rozpoznávání únavy řidiče. U Téčka potom nechybí ani asistent pro stabilizaci přívěsu, pro sjíždění strmých svahů nebo Rear Assist, monitorující provoz za vozem.

IMG_5427Jako první usedám do Transporteru, který k mé velké radosti nese ono zmiňované, červenobílé zabarvení. Pod kapotou je navíc to nejsilnější, co umí Volkswagen do nové generace nabídnout. Řeč je o dvoulitrovém turbodieselu s dvoustupňovým přeplňováním, jenž dosahuje úctyhodného výkonu 150 kW a točivého momentu 450 Nm. V kombinaci s napojením na šestistupňový manuál a pohon všech kol, jedná se o jednu z nejlepších konfigurací, kterou si lze do nového Transporteru či Multivanu dopřát. Motor má při běžné jízdě síly na rozdávání a asi se netřeba dohadovat o tom, že se nezalekne ani těžšího přívěsu či plného obsazení sedmi pasažéry. Páka převodovky chodí po krátkých a přesných drahách a co působí až fascinujícím dojmem, je úroveň odhlučnění motoru. Ani při vyšších otáčkách a v plném záběru, nepřenese se od pohonné jednotky víc, než tiché mručení.

IMG_5416Velmi dobře vykonává svou práci také další z novinek, kterou je podvozek DCC s elektromagneticky nastavitelnou tuhostí tlumičů. Ve třech stupních proměnný charakter dělá zásadní rozdíly při přejíždění nerovností a výborně poslouží zejména při větším zatížení. I odhlučnění podvozku je na velmi dobré úrovni, zejména přihlédneme-li k faktu, že většinu vozu tvoří otevřený prostor, jako dělaný pro přenášení hluku. Tak či tak lze auta, která jsou určena hlavně pro větší posádku, dovybavit ještě systémem pro elektronické zesílení hlasu, které výrazně zjednoduší rozhovory mezi řadami sedadel.

IMG_5424Testovací okruh s novým Téčkem jsem úspěšně ukončil a nastal čas přesednout do druhého testovaného kusu, tedy do Caddyho vybaveného motorem 1.4 TGI, spalujícího jak benzín, tak alternativně i CNG. Jednotka se sice pochlubí výkonem pouhých 81 kW, ovšem i tak se jedná o velmi příjemné svezení a to hlavně díky kultivovanosti a lineárnímu podání výkonu. Motor je i navzdory skromnému výkonu poměrně pružný, a když už dojde na nutnost podřazení, je i tento úkon díky typicky dobrému řazení bez sebemenšího problému.

IMG_5420Ačkoliv Caddy postrádá nastavitelný podvozek, je ten klasický vyladěn k výbornému kompromisu mezi tuhostí a komfortem. Kola bez problému kopírují nerovnosti a nezaleknou se ani příčných překážek. Při tom všem ale podvozek nepůsobí rozměklým dojmem a samozřejmě kalkuluje i s vyšší užitnou hmotností, která dovoluje Caddyho naložit jak osobami, tak větším nákladem.

IMG_5393Celkově ve mně obě novinky od užitkové divize Volkswagenu zanechaly nadmíru dobrý dojem. V obou případech se bez diskuze jedná o evoluci správným směrem a to jak po stránce designu, tak i po stránce techniky. V dnešní době jsou důležitou a žádanou novinkou asistenční systémy řidiče a dobře vítán bude i celkový posun blíže do komfortní sféry. Jak Téčka, tak i Caddy totiž nabízí novinky, které jim dopomohou stát se jak čistě pracovním, tak i komfortním a rodinným vozem.

You may also like...