Renault Talisman vstupuje na český trh

00085123Konečně jsem měl možnost seznámit se zblízka s novým tahounem francouzské automobilky. Talisman je, jak už jeho název koneckonců napovídá, vůz velkých ambic. Elegantní sedan se staví proti střední třídě v podobě Passatu, Mondea, Mazdy 6 nebo tuzemského Superbu. Nabízí přitom slušnou výbavu i nízkou hmotnost.

Dlouhá a nízká karoserie některými prvky navazuje na nový model Espace, se kterým toho má společného hodně. Stejné jsou motory, prvky výbavy i další věci, nicméně faktem je, že oproti MPV Espace je Talisman o více než 200 kilogramů lehčí. Nadmíru solidní je i hodnota koeficientu aerodynamického odporu, která činí 0.27.

Na rozdíl o mnoha konkurentů, nebude Talisman využívat schopností pohonu všech čtyř kol. Jízdní stabilita by ale měla být přesto neochvějná, neboť nový vůz dostal do vínku systém řízení všech kol 4Control. Ten je elektrohydraulický a podle rychlosti a jízdního režimu natáčí zadní kola buď stejným směrem, jako ta přední (stabilita a rychlejší průjezdy zatáčkami) nebo opačným směrem (manévrovatelnost a malý poloměr otáčení). 4Control je dále kombinován s elektronicky řízenými tlumiči, které upravují charakteristiku podle jednoho ze tří nastavení.

Pod kapotou se bude ukrývat jedna z pěti pohonných jednotek. Pro úsporně smýšlející zákazníky jsou tu připraveny tři turbodieselové agregáty o shodném objemu 1.6 litru. Základním motorem je Energy dCi 110 koní, jenž je spárován výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. Na druhé straně je nejsilnější naftový Energy dCi Twin Turbo o výkonu 160 koní, který se pro změnu kamarádí jen se šestistupňovým dvouspojkovým automatem. Benzínové motory zastupuje dvojice šestnáctistovek, které se pyšní výkonem 150 nebo 200 koní. Ty jsou vybaveny výhradně sedmistupňovou dvouspojkou.

A první statické dojmy? Talisman působí vzhledem k poměrně nízkým oknům neotřelým, a dosti robustním dojmem. Kolem dokola bychom potom našli řadu pěkně vypadajících designových prvků. Vyzvednout musím například emblém na předním blatníku, který pokračuje jakožto prolis do předních dvěří.

I první nahlédnutí do interiéru vzbuzuje vesměs dobré pocity. Palubní desce dominuje ve vyšších výbavách velký dotykový displej orientovaný na výšku, pod kterým se nachází řadicí páka, či v případě automatu volič. Budíky se ve velké míře zbavily klasických ručiček a i sem došla doba digitální. Velký prstenec uprostřed se umí podle zvoleného režimu etablovat jak do role otáčkoměru, tak i rychloměru, který je navíc možné zobrazit i na příplatkovém head-up displeji. Bohužel jsem zde našel i pár méně lichotivých detailů. Tu a tam se najde prvek, zhotovený z tvrdého plastu, který nepůsobí příliš kvalitně. Jmenovitě lze zmínit například loketní opěrku. Trochu obavy vyvolává i povrchová úprava středového tunelu, kde ruce řidiče a spolujezdce spočívají velmi často. Ne že by snad pogumovaný povrch nebyl na dotyk příjemný, ale jakákoliv nešikovnost v něm bude zanechávat nepěkné rýhy.

Talisman bude nabízen ve dvou verzích a to jako čtyřdveřový sedan, později i jako kombi. Všechny vozy budou vyráběny v továrně Douai ve Francii a velkým otazníkem zůstává v tuto chvíli už jen cena, za kterou Talisman vstoupí na trh.

You may also like...