Právě testujeme: Opel Corsa 1.0 TURBO
Malé hatchbacky jsou v našich končinách jedním z nejprodávanějších segmentů. A i když svoje nejvyšší postavení na tomto trhu stále udržuje tuzemská Fabia, jejích soudobých rivalů přibývá. Jedním z nich je i nová Corsa, která se představila v páté generaci. Navenek je novinka oproti předchozímu modelu změněná k nepoznání a nejinak je tomu i u techniky, kterou disponuje.
V první řadě je nutno říci, že Corsa už vlastně není oním malým autem. Do příjemně prostorného interiéru se bez problému vlezou čtyři dospěláci a to i bez toho, aby některý z nich trpěl. Co mě navíc velmi mile překvapilo, je nebývale dospělá řidičská pozice. V pohodlném sedadle lze sedět opravdu hodně nízko a ergonomický, kůží obšitý volant si přitáhnout dostatečně k sobě. Výsledkem je pozice, které mnohdy nedosahují ani vozy vyšších tříd.
Pod kapotou testované Corsy, která nese neobvyklou žlutou barvu, vyjímá se motor s poměrně minimalistickým objemem jednoho litru. Ovšem strach z toho, že „to nepojede“ skutečně není na místě. Díky turbodmychadlu ze sebe malý tříválec vydá slušných 115 koní výkonu, které umí s důstojnou vervou zabrat již ve středním spektru otáček. Z Corsy se tak ve výsledku stává až obdivuhodně rychlá městská raketa, která se nezalekne ani provozu na okresních silnicích. K tomuto charakteru dobře sedí i podvozek, ze kterého sice řezač zatáček nebude, ale nerovnosti na silnici přefiltruje s naprostou samozřejmostí.