Právě testujeme: Nissan X-Trail
Oproti předchozí generaci X-Trail výrazně obměkčil svůj drsňácký vzhled a celkově se vydal cestou bližší silničním SUV bez velkých vyhlídek na terénní radovánky. Pohon všech kol sice zůstal, velká a nízko umístěná radlice předního nárazníku však radí s off-roadem příliš nehazardovat.
Pod kapotou našeho X-Trailu, který má velmi zajímavou hnědou metalízu, ukrývá se čtyřválcový diesel o objemu 1.6 litru a výkonu 94 kW. Jeho výkon k rozhýbání velkého vozu sice stačí, ovšem s neochotou zrychlovat v nižších otáčkách je třeba kalkulovat neustále. Zapomeňte na městskou jízdu pod hranicí 1500 otáček, motor proti tomuto režimu dost zásadně protestuje a na přišlápnutí plynového pedálu reaguje velmi laxně. Častější potřebu řadit příliš nereflektuje ani převodovka, páka sice chodí lehce a přesně, nicméně dráhy jsou dlouhé, mají hlučný chod a ani vůle ve všech polohách nepůsobí zrovna nejlépe.
Velmi dobrou práci odvádí podvozek. Odpružení velmi dobře pohlcuje nerovnosti na silnici a škoda je jen horšího odhlučnění, které nechá přenést do interiéru hodně akustiky od vozovky.