Právě testujeme: Honda CR-V 1.6 i-DTEC AT
Jak jsem měl příležitost vyzkoušet si nedávno, facelift aktuální generaci CR-V skutečně prospěl. Lehce pozměněný design neznalí pozorovatelé možná i přehlédnou, ale nová vznětová šestnáctistovka, která nahradila stávající nejoblíbenější jednotku, je neočekávaným krokem kupředu. Jeden zásadní prvek ovšem v minule testovaném autě chyběl.
Řeč je o zbrusu nové převodovce. Honda totiž překročila postupné přibývání rychlostních stupňů a ze starého, z dnešního pohledu již trochu archaického pětikvaltu, přešla hned na devět stupňů. Toto maximum, které je v současné produkci osobních automobilů k vidění, s sebou nese možnost výrazně většího rozsahu převodů, a tedy schopnost udržovat motor neustále v optimálním tempu.
A v případě nového CR-V je nutno uznat, že si Honda dala na převodovce záležet. Rychlosti jsou velmi citlivě poskládány tak, aby pokryly celé spektrum běžných silničních rychlostí, a co je zásadní, převodovka se chová vskutku inteligentně. Při poklidné městské jízdě je práce rychlostní skříně zcela nezištná a nenastává situace, kdy byste si přáli, aby automatika řadila jinak. Mimo město potom převodovka reaguje příjemně rychle a ani náhlá spotřeba zrychlování ji nikterak nezaskočí.