Právě testujeme: Subaru BRZ
Aut jako je Subaru BRZ je v dnešní době kriticky málo. Jeho koncepce čítající atmosférický benzínový motor, manuální převodovku, pohon na zadek a samosvor, je tak strašně jednoduchá, až je v poslední době prakticky zapomenutá. Marně přemýšlím, co víc může opravdový fanoušek chtít. A teď myslím ty jedince, kteří chtějí svůj vůz skutečně řídit a využívat naplno.
Můžete sice namítat, že je 200 koní málo, ale zkuste přihlédnout k hmotnosti, která činí lehounce přes 1300 kilogramů, a jste doma. Navíc tohle auto není o rychlosti v přímce, tohle auto je o odezvě. O ničím neředěné, přímé odezvě, která proniká skrz volant, řadicí páku, sedadlo, zkrátka odevšud.
Už několikátý den tahám BRZ po okreskách všude možně, a pořád nemám dost. To jak nízko sedím, to jak auto bezprostředně reaguje nebo i to, s jak fantasticky mechanickou přesností zapadají jednotlivé rychlosti v převodovce. O motoru a jeho výkonu platí snad jen jediné. Přijde-li vám BRZ pomalé, jedete po špatné, málo utažené okresce. Sotva se ručička velkého otáčkoměru potká s hodnotou čtyř a půl tisíc otáček, vypálí vůz kupředu a s chrčivým, nenapodobitelným zvukem, atakuje bez nejmenších problémů hodnoty sedmi tisíc za minutu.
Ano, BRZ má i svoje chyby, a nebudu říkat, že bych občas nevyužil vyšší točivý moment ve středním pásmu otáček, ale vezmu-li jeho charakter souhrnně, jedná se o jedno z nejlepších řidičských aut, které současný trh sériových vozů nabízí.