Právě testujeme: Volkswagen Passat 2.0 TSI
Passat bez nafty, to je jako plachetnice bez plachty. Anebo ne? Už několikátý den se přesvědčuji o tom, jaký je Volkswagen Passat aktuální generace, vybavený vůbec nejsilnějším motorem v nabídce. Pod kapotou šedého kusu s nápisem R-line, hřmí totiž benzínový čtyřválec 2.0 TSI o mocném výkonu 280 koní.
Zatímco druhý nejsilnější motor – superdiesel 2.0 BiTDI, rozhýbe Passata z nuly na sto za 6.1 sekundy, výkonnějšímu turbobenzínu stačí k témuž úkonu jen 5.5 sekundy. To je slušný potenciál k tomu, aby vás policie stavěla nikoliv za to, že jste jeli moc rychle, ale že jste letěli příliš nízko. Jen ve zkratce řečeno, Passat v této konfiguraci jede hodně. Jakože vážně hodně.
Komfortní sedan umí předjíždět i ve vyšších rychlostech bez mrknutí oka, a jakmile dojde na zatáčky, podrží ho pohon čtyř kol v kombinaci s vektorováním točivého momentu. Zní to skvěle, ale má to celé jednu drobnou nevýhodu, kterou je spotřeba. Za parádní výkony, které v plné míře vynahrazují éru velkých šestiválců u minulých generací, zaplatíte zpravidla přes deset litrů na sto kilometrů. A výjimkou není ani 14. Je to sice pochopitelné, ale přesto trochu bolestivé.