První dojmy: Opel Insignia
Nový Opel Insignia vstupuje na náš trh již nyní a oproti starému modelu, který odstartoval svou kariéru v roce 2008, se pyšní novými technologiemi, nižší hmotností a lepším prostorem pro cestující. Jako jeden z prvních jsem dostal možnost Insignii vyzkoušet v rámci prezentace, při které jsem měl k dispozici dvoulitrový turbodiesel.
V porovnání s předchozí generací současná Insignia vyrostla, ovšem na vnějších rozměrech jen o malý kousek. Konkrétně šířka vzrostla o necelý centimetr, délka o pět centimetrů a naopak celková výška spadla o plné tři centimetry. Tou nejzásadnější změnou je potom prodloužený rozvor. Plných devět centimetrů navíc slibuje výrazně více místa pro cestující na zadních sedadlech a Insignii nelze upřít, že se jedná o vskutku bohatý prostor. Dostatek místa na nohy najde na zadních sedačkách nového Opelu úplně každý.
Navzdory růstu celého auta ovšem došlo na jeho drastické odlehčení. Jen samotná karoserie je díky zvýšenému podílu vysokopevnostní oceli o 60 kilogramů lehčí a celkem to dělá v závislosti na výbavě a motorizaci až 175 kilogramů.
Jakožto řidič usedám do výborných předních sedadel s ortopedickým certifikátem a nechávám se obklopit novým, a nutno říci že velmi podařeným interiérem. Zpracování je až na výjimky hodně povedené a palec nahoru dostávají také budíky, kombinující analogové ukazatele s velkým displejem. Spolu s novým systémem navigace se jedná o jednu z mnoha nových technologických vychytávek, které nová Insignia přináší. Dále lze jmenovat třeba adaptivní LED světlomety, celou řadu jízdních asistentů, masážní funkci sedadel a další.
Jak již bylo řečeno v samotném úvodu, pod kapotou vozu mi na krátkou testovací jízdu dělá společnost dvoulitrový vznětový turbodiesel 2.0 CDTI, jehož výkon nabírá hodnoty 170 koní a točivý moment činí 400 Nm. Motor je dále spárován se šestirychlostní manuální převodovkou, u které mi drobně vadilo nepříliš přesné řazení. S motorem jako takovým je ale jízda nanejvýš příjemná. Naftový čtyřválec pružně zabere ještě před dvěma tisíci otáček za minutu a ve středním pásmu nabídne slušné zrychlení, které povadne až s příchodem čtyř tisíc otáček.
Tou nejpříjemnější novinkou co se jízdy týče, je ovšem adaptivní podvozek Flex Ride. Odpružení nastavitelné ve třech stupních stojí podle ceníku jen 26 tisíc korun a pouhým stisknutím tlačítka umí udělat z Insignie buď plavný dálniční křižník, který jen vzdáleně žehlí nerovnosti silnice, nebo naopak sympaticky tuhý vůz se sportovními ambicemi. Ve sportovním režimu se Insignia přehnaně nenaklání, dobře drží stopu a jistě se vede přesným řízením, jehož posilovač ztuhne podle zvoleného módu. Podvozek je zkrátka skvěle odladěný a umím si velmi dobře představit, že novinka od Opelu ve verzi s nejsilnějším benzínovým motorem o výkonu 260 koní zvládne svého řidiče i pobavit. Vyšší verze mají navíc k dispozici i pohon všech kol, vybavený zadním diferenciálem s dvojicí spojek. Díky němu lze poslat adekvátní podíl síly na jedno či druhé zadní kolo a dosáhnout tak vektorování točivého momentu.
Již nyní si lze objednávat dvě základní verze, kterými jsou liftback Grand Sport a kombi Sports Tourer. Na podzim dorazí ještě poslední varianta Country Tourer, doplněná o ochranné oplastování a další doplňky do lehkého terénu. Základní cena činí v současnosti 569 900 korun a k mání je zde základní, ale přesto slušně bohatá výbava Selection, kombinovaná s benzínovým motorem 1.5 Turbo o výkonu 140 koní. Příplatek za kombi karoserii činí plošně 25 tisíc.