Právě testujeme: Peugeot 508 GT
Po standardní 508, kterou jsem vyzkoušel nedávno, dostal jsem možnost otestovat ještě přiostřenou verzi GT. Tentokrát se jedná o šedý kombík s dieselem pod kapotou. Je to sice kombinace, která nahrává domněnce, že ono ostře znějící GT spočívá pouze v pár detailech, ale nenechme se zmýlit.
To nejdůležitější, čím se GT verze od obyčejné odlišuje, totiž neuvidíme ani zvenku, ani zevnitř. 508 GT dostala do vínku coby jediná varianta lichoběžníkovou nápravu a také výrazně přitvrzený podvozek. S chováním vozu zacvičily tyto změny opravdu ve velkém a pryč je tak houpavé klidné chování, při kterém jen těžko určíme, co se děje pod vozem. GT je poměrně tvrdé, v zatáčkách jisté a celkově o hodně víc věnované řidiči.
Tomuto zaměření hodně nahrává i motor. Nejsilnější agregát z nabídky má 2.2 litru objemu a 204 koní. Přesto, že se jedná o diesel a jeho charakter má do toho sportovního daleko, jeho výkon je úctyhodný. Díky 450 Nm točivého momentu tahá motor s velkou vervou a rychlá jízda se stává radostí. Šestistupňový automat sice neumí sypat rychlosti s kadencí sekvenční převodovky, ale i tak funguje rychle a na řazení pádly pod volantem reaguje okamžitě.